
Zakaj in česa se morajo start-upi učiti od svojih uporabnikov
Kaj je razlog, da največ start-upov propade? To ni denar, niti to ni pomanjkanje idej, ampak je to predvsem neusklajenost med člani start-up ekip, so ob obisku ABC pospeševalnika v ponedeljek, 16. aprila, na katerem jih je sprejel ABC-jev soustanovitelj in programski vodja Aleš Pustovrh, ugotavljali študenti s Fakultete za ekonomijo in podjetništvo Univerze v Trstu.
Kaj pa je še sploh pomembno, da start-upom uspe? »Predvsem koristne povezave in poslovne vezi ter možnosti za testiranje prvih izdelkov in rešitev. In še sploh so pri vsem tem pomembni prvi podporniki (v angl. early adopters),« je italijanskim študentom povedal Pustovrh in dodal, da absolutno šteje tudi znanje znotraj samih start-upovskih ekip.
Kot je pojasnil mladim, pa tu uspešno nastopijo pospeševalniki, kot je ABC, ki nudijo zagonskim podjetjem predvsem znanje in delijo z njimi izkušnje, ki jim lahko preprečijo mnoge spodrsljaje ter jim – seveda – pomagajo pospešiti njihovo rast in razvoj. »Večinoma se tako pogovarjamo predvsem o napakah in spodrsljajih,« je povedal Aleš Pustovrh in dodal, da so podjetniške napake tudi zelo dobrodošle, »a seveda, če se iz njih kaj naučimo« .
V ABC pospeševalniku tako start-upe učijo predvsem, kako se lahko česa naučijo predvsem od uporabnikov svojih rešitev in produktov. »Če uspete prepričati ljudi, da vam namenijo denar za nekaj kar ste sami razvili, se boste od teh ljudi lahko tudi zelo veliko naučili – predvsem boste izvedeli, kako kakovosten start-up imate.« Zato pa je pomembno, da je start-upovska ekipa vešča t.i. pitchanja, je pridal.
Pitchanje vas spravi na trg!
»Kot start-up se morate biti pripravljeni stalno učiti – predvsem od svojih uporabnikov,« je poudaril Aleš Pustovrh in dodal, da morajo biti tudi zato start-upi zelo natrenirani v pitchih. Namreč prav s pitchi, tako Pustovrh, start-upi tudi sami sebe prevprašajo, kaj pri njihovem delu je zares pomembno in predvsem, kako preiti v fazo komercializacije.
Kot je pojasnil, bo prav pitchanje start-upom pomagalo priti tudi do odgovorov na vprašanja, kako rešitve in produkte uspešno spraviti na trg.
Kaj pa je vaša start-up ideja?
Italijanski študenti so nazadnje razmišljali o perspektivni podjetniški ideji, ki bi jo lahko pretvorili v lasten start-up, pri čemer je bilo slišati zamisli o spletnih trgovinah in igrah pa tudi o internetu stvari, umetni inteligenci in – ne nazadnje – alternativni mobilnosti.
In kaj je vaša start-up ideja?