
»SILEO strešniki so strešniki z najboljšimi mehanskimi karakteristikami v več kot dvesto barvah, da so maksimalno prilagojeni okolju, njihov okvir je razgradljiv, zdržijo vse mogoče vremenske in podnebne razmere,« je na aprilskem Innotalksu v ABC pospeševalniku nanizala Mateja Miško, soustanoviteljica družinskega start-up podjetja SILEO. – SILEO v latinščini pomeni ‘nov začetek’, v njihovem primeru pa ponazarja slovensko-italijansko navezo in začetek poslovanja v Sloveniji, kjer je tudi samo podjetje registrirano. Njihov produkt sicer sloni na večdesetletnih izkušnjah moškega dela ekipe, delujoče na področju energetike in avtomobilske industrije.
Italijansko-slovenska ekipa, ki se torej ukvarja s proizvodnjo solarnih fotovoltaičnih strešnikov, je kot svojo inovacijo tudi patentirala svoj strešnik stila ‘marsigliese’ s štirimi črnimi sončnimi celicami, ki hkrati zagotavlja tako strešno kritino kot fotovoltaični sistem za proizvodnjo obnovljive energije. Njihov produkt je izdelan praktično kot gradbeni material in hitrejša je tudi njegova montaža, saj z eno ‘all-in-one’ operacijo realiziramo dve potrebi. Prilagodljivi so vsakemu tipu strehe z naklonom vsaj pet stopinj, uporabni pa tudi neposredno na pročelju objekta. Okvir strešnikov je narejen iz visoko kakovostnega tehnopolimera, kot ga uporablja vrhunska avtomobilska industrija.
Fotovoltaični strešniki delujejo enako kot solarni paneli, ki se jih tudi enako položi na strehe, to pa lahko stori tako montažer kot krovec. S svojim trgom zasedajo nišni del, ki ga predstavljajo premožnejše stranke in lastniki stavb pod spomeniškim varstvom. »Trend kaže na rast fotovoltaičnih inštalacij, tako da verjamemo, da lahko s svojim proizvodom zapolnimo nišo, ki je konvencionalni sončni paneli ne morejo,« pravi Mateja Miško.

Rdeče solarne celice bolj ‘seksi’ od črnih
»Rdeče celice je veliko težje dobiti kot črne, nam je pa prav pred kratkim uspelo dobiti potencialnega proizvajalca teh; a še prej sledi priprava vzorcev in njihovega testiranja, kar pomeni tudi več mesecev laboratorijskega dela,« je zbranim na Innotalksu zaupala Mateja Miško in dodala, da so pri iskanju rdečih celic tudi zelo pozorni na to, da so te tudi maksimalno učinkovite, saj so črne že avtomatsko bolj učinkovite. »Zagotovo pa so videti rdeče bolj ‘seksi’ od črnih,« se je zasmejala Miškova.
Na Innotalksu je povedala tudi, da se danes tehnologija na vseh možnih področjih tako hitro spreminja, da je škoda izgubljati čas – predvsem to velja za podjetnike, ki imajo dobre podjetniške ideje pa še vedno oklevajo z njihovo oživitvijo. Sicer pa tudi Sileova ekipa zdaj išče strateškega partnerja, ki bi jim pomagal še bolj avtomatizirati pa tudi povečati proizvodnjo njihovih strešnikov.
S prodajo ciljajo globalni trg – trenutno se osredotočajo na segment B2B (business to business), predvsem na arhitekte, in v manjši meri na segment B2C (zasebne stranke s posebnimi urbanističnimi zahtevami in delikatno estetiko ter stilom) – in tudi SILEO vidijo čez nekaj let kot mednarodno delujoče podjetje. »Že danes namreč dobivamo povpraševanja tako iz južnoameriških držav kot iz, denimo, Ukrajine.«

Njihov glavni svetovni konkurent je Elon Musk
Omeniti velja še, da je SILEO v začetku aprila zasedel tudi drugo mesto na nacionalnem tekmovanju PowerUp! na Ljubljanskem gradu. Kot so pri tem poudarili v ekipi, so s svojim fotovoltaičnim strešnikom sprva želeli predvsem razrešiti težavo mestnih prebivalcev, ki jim urbanistične zahteve onemogočajo inštalacijo solarnih panelov na starih stavbah, in »prelepih sanjskih domov«, kjer si lastniki želijo izkoriščati obnovljive vire, a želijo obenem ohraniti estetiko svojih hiš, zdaj pa njihova rešitev zagotavlja tako »zaščito vaše hiše in fotovoltaični sistem obenem«.
Glavni svetovni konkurent podjetja SILEO je Elon Musk, a njegovi strešniki trenutno še niso na voljo. »Preostali konkurenti ne ponujajo enakih funkcij, kot jih ima naš produkt – kakovost je nižja, cena pa višja,« je že na tekmovanju največjega evropskega energetskega pospeševalnika InnoEnergy PowerUp! izpostavila Mateja Miško.