V ponedeljek, 19. aprila 2021, smo pri predmetu Temelji podjetništva, ki ga predava prof. dr. Doris Gomezelj Omerzel, izvedli delavnico Poslovni model kanvas za podjetnike. Naši gostje so bili podjetniki Filip Matjaž glavni, lastnik in Chef restavracije COB Mateja Imperl, Kimi d.o.o., Luka Banovič, Banibeans, Špela Bobič, Ekola Koper, Lisa Mislej Vončina, platforma Razturi na maturi, Igor Markudov, Rigo Impex- Gevgelija, Makedonija in Ida Sladič, Podjetje 7629

Vsak podjetnik je svoji skupini študentov predstavil svoje podjetje, skupaj pa so v nadaljevanju narisali poslovni model tega podjetja. V vsaki skupini so se pogovorili tudi o tem, v katerih gradnikih je v preteklosti podjetje najbolj pogosto inoviralo poslovni model.

Lisa Mislej Vončina soustanoviteljica platforme Razturi na maturi s pomočjo katere se dijaki lažje pripravljajo na teste in na maturo. Podjetnica je profesorica angleškega in nemškega jezika. Lisa nam je na delavnici pomagala napisati poslovni načrt za njeno podjetje. Delo na tej delavnici je bilo odlično, veliko smo se naučili in spoznali kako v praksi deluje neko mlado podjetje.

Vizija podjetja Rigo Impex je, da postane svetovno priznana vinska klet in lansira nove blagovne znamke visoko kakovostnih vin, da se preoblikuje v vrhunsko podjetje z izjemno dobro strategijo, ki jo loči od drugih znanih vinarjev. Misija podjeta je vsakodnevno zadovoljevanje potreb ljudi po kakovostni in zdravi prehrani je spodbuda, da lahko ponudimo novo paleto inovativnih izdelkov in rešitev najvišje kakovosti, prilagojenih spremembam v okolju. Ustvariti vrednost za družbo in družbo s proizvodnjo trenutkov uživanja, hkrati pa širiti filozofijo tipa vina, da bi na najboljši možni način promovirali makedonsko kakovostno vino.

Filip Matjaž je lastnik in glavni Chef restavracije COB. Koncept delovanja restavracije izhaja iz njenega imena COB, kar pomeni Cooking Outside the Box. Kuhar želi gostom predstaviti popolnoma drugačen nov način uživanja v kulinariki. Družina Matjaž je močno vpletena v gostinstvo in krepitev kulturne dediščini Istre. Filip predstavlja že 5. generacijo družinske tradicije v kulinariki in čeprav je vsaka generacija prinesla nekaj sprememb, so vsi ohranili glavno nit, ki je spoznavanje Istre. Njihova ponudba je sestavljena iz osnovnega Istrskega menija, mesnega menija, vegetarijanskega menija in tudi veganskega menija, ki je bil ponudbi dodan po željah kupcev ter je hitro postal uspešnica. Vse sestavine uporabljene v Filipovih kreacijah so lokalno pridelane, kar restavraciji dodaja še dodatno vrednost.

Podjetjea Kimi d.o.o. nam je predstavila direktorica Mateja Imperl. Letos podjetje praznuje 50 letnico obstoja. Podjetje se ukvarja s prodajo in podajanjem rešitev na področju profesionalne higiene. Delujejo tako na slovenskem trgu, kot na trgu bivše Jugoslavije.
Podjetje veliko prispeva k izobraževanju zaposlenih ter stremi k dolgoročnemu sodelovanju s kupci. Gradnja na medsebojnih človeških odnosih z njimi se podjetju zdi še posebej pomembna. Pozornost posvečajo tudi skrbi za okolje in trajnostnemu delovanju. Direktorica poudarja, da je za dolgoročen razvoj in obstoj podjetja pomembno uvajanje sprememb.

Podjetnica Ida Sladič nam je povedala vse o njenem podjetju 7692, ki se ukvarja z ročno izdelavo torbic. Model takih torbic sta z mamo ponudili prvi na slovenskem trgu. Prvi model sta ustvarjali 3 mesece. Njun prvi fokus je bil produkt, kasneje pa je prišla še izbira imena. Idine torbice so prav posebne, saj za pletenje torbic uporablja reciklirano blago ter zaradi tega je vsaka torbica unikatna in nobena torbica ni enaka drugi. Svoje izdelke prodaja preko spletne strani madeby7692.com ter redno objavlja slike svojih torbic na socialnih omrežjih ( Instagram, Tik Tok, Facebook). Velik poudarek da tudi na kakovost svojih torbic, saj se zaveda, da so le tako lahko stranke zadovoljne.

Misija Banibensa je omogočiti čim širši množici ljudi pitje sveže in kakovostne kave, hkrati pa ljudi ozaveščati o pomenu pitja kvalitetne kave. Ljudem želijo omogočiti pitje prve trajnostno naravnane skodelice kave v Sloveniji, pri tem pa zasledovati vrednote, ki temeljijo na varstvu okolja in pravični pridelavi kavnih zrn. Zgodba in ideja o znamki specialty kave se je porodila, ko je Luka Banovič imel 16 let. Kave ni preveč maral, večinoma zaradi okusa. Kava se mu je namreč vselej zdela zelo grenka. Čudno se mu je zdelo, da bi bilo ljudem všeč, če je njihova jutranja kava grenka. Poglobil se je v same procese pridelave, pa v praženje in na koncu tudi v pripravo. Ugotovil je, da lahko na okus res odločilno vplivamo  s praženjem.  Hkrati je ugotovil tudi, da v Sloveniji primanjkuje specialty coffee mikro pražarn. In zato je leta 2018, pri njegovih rosnih 17 letih nastala znamka Banibeans.

Špela Bobič je s ponosom govorila o svoji Ekola trgovinici, kjer so doma predvsem izdelki lokalne, domače pridelave. Zavezani trajnosti delujejo po konceptu zero-waste: vse izdelke, ki jih ponujajo, pri njih dobite brez odvečne, odpadne embalaže. Enostavno jo prinesemo s sabo, oni pa vam jo bodo napolnili z različnimi testeninami, začimbami, prigrizki in drugimi dobrotami. Opremili vas bodo tudi z pralnimi plenicami, vložki, jeklenimi slamicami, detergenti in čistili, ki so prijazni do vaše družine in do okolja. Ker jim ni vseeno za okolje in ker so odgovorni do zanamcev.