
Kako so tajkune na milijonarskih lestvicah zamenjali start-upi
»Če smo pred nekaj leti videli na lestvici milijonarjev t.i. tajkune, dandanes najvišja mesta na tovrstnih lestvicah že zasedajo start-upovci,« je v torek, 24. aprila, na obisku ABC pospeševalnika študentov z ljubljanske fakultete za elektrotehniko povedal Aleš Pustovrh, ABC-jev programski vodja.
Pospeševalnike, kot je tudi ABC, seveda zanimajo predvsem start-upi, ki imajo potenciale za rast, sploh, če so obeti, da bo to nagla rast. Omeniti velja, da so ABC-jevi start-upi skupno v treh letih zbrali že več kot 30 milijonov evrov investicij, »najboljši pa investicij niti niso potrebovali«.
Kot je prepričan Aleš Pustovrh, »lahko v Sloveniji zrasejo tudi milijardni start-upi«, pri čemer je izpostavil, da je prav zato še toliko bolj pomembno, da imajo start-upi, ki pridejo v pospeševalniške programe, dodobra razvite produkte oz. rešitve pa tudi, da imajo že določene prihodke od prodaje. »Za start-upe, ki produkt oz. rešitev šele razvijajo, so primernejši inkubatorji.«
Zbranim mladim je povedal, da so najuspešnejše start-up ekipe z najmanj tremi ljudmi, predvsem pa morajo biti sposobne učenja (v angl. ‘coachable’). Seveda morajo biti start-upi zaljubljeni in prepričani v svoje ideje, po drugi strani pa morajo biti dovolj odprti, da sprejmejo tudi kritike, sploh svojih potencialnih oz. dejanskih uporabnikov, ter se ravnajo glede na to.
»Najlažji način, da zaženete svoj start-up, pa je, da prisluhnete ljudem okoli sebe in poskusite najti rešitev za neko določeno (njihovo) težavo,« je dejal Pustovrh in mlade usmeril v odpiranje vprašanj, kot je denimo, kako velik – finančno velik! – problem je segrevanje ozračja.
Po drugi strani je ‘izziv aplikacij’, da odgovarjajo na nek večji problem. To je ponazoril na primeru aplikacije Talking Tom, ki dejansko rešuje ‘problem staršev’ in jim zagotovi nekaj prostega časa, ko se njihovi otroci z zamotijo z igranjem igrice.
»Če boste razvili dober poslovni model, boste lahko s prihodki od prodaje pokrivali svojo rast,« se je še navezal na primer Outfita7, za katerega je znano, da je bil nedolgo nazaj prodan kitajskim investitorjem za vrtoglavo milijardo dolarjev.