
Epidemija koronavirusa je povzročila nepričakovano krizo v gospodarstvu. Kriza pa hkrati ponuja edinstveno priložnost, da se izkaže pomen podpornih podjetniških organizacij v takih situacijah. Številne so danes na razpolago podjetnikom in podjetjem na njihovi poti rasti in razvoja. Za spodbujanje podjetništva je ključno zagotavljanje storitev in infrastruktura podpornega podjetniškega okolja. (Potencialnim) podjetnikom in podjetjem zagotavljajo informacije, svetovanja, usposabljanja in druge storitve številne podporne podjetniške organizacije.
Kljub temu, da so spremembe in prilagajanje stalnice v podjetništvu, pa smo se v začetku letošnjega leta znašli v situaciji, na katero praktično nihče ni bil pripravljen in v kateri je marsikdo ostal popolnoma nemočen. Na okrogli mizi o pomenu podpornih podjetniških organizacij v kriznih situacijah, ki je potekala v okviru letošnjega dogodka festINNO, so sodelovali Paolo Marchese (iz organizacije Aries), Robert Rakar (s Primorske gospodarske zbornice), Simona Aceto (iz organizacije CNA Veneto in Ecipa Nordest) in Dorijan Maršič (z Inkubatorja Sežana), pogovor pa je vodila Anja Žagar z Območne obrtno-podjetniške zbornice Logatec.
Podporne organizacije še zlasti v krizi lahko primerjamo z dežnikom – če jih uporabljamo, nam zagotovijo zaščito, drugače pa ostanemo sami na dežju. V času epidemije koronavirusa so bili zaposleni v podpornih organizacij na voljo podjetnikom praktično 24 ur na dan, vse dni v tednu. V teh časih pomen podpornih organizacij pride še toliko bolj do izraza, bodisi za pomoč pri tolmačenju včasih preveč birokratskih vladnih ukrepov – t.i. protikorona paketov za pomoč in omilitev posledic za gospodarstvo, bodisi za ustvarjanje novih odnosov in povezav, partnerstev, poslovnih idej in celo do novih strank ter kupcev, kar bo še toliko pomembnejše v času po krizi COVID-19.
Podporne podjetniške organizacije imajo pomembno vlogo tudi pri zastopanju interesov obrtnikov in podjetnikov v pogajanjih z vladami. Pri tem so dosegle številne uspehe, nekatere ukrepe pa še vedno pričakujemo. S sogovorniki smo se pogovarjali tudi o primerih s terena ter konkretnih inovativnih načinih prilagajanja podjetnikov na italijanski in slovenski strani. Spregovorili smo tudi o novih poslovnih modelih v prihodnje, ki bodo morali biti taki, da jim podobne krize ne pridejo tako do živega. Sogovorniki so predvsem izpostavili pomen regionalnega povezovanja med podpornimi organizacijami v bodoče.
Foto: Business photo created by rawpixel.com – www.freepik.com