Pomembna sta vizija in vsakodnevno delo in ne toliko sama ideja, je na 7.  podjetniškem pogovoru Innotalks sredi septembra v ABC pospeševalniku izpostavil podjetnik Anže Miklavec, ustanovitelj in direktor podjetja ZKOTZ, ki stoji med drugim za blagovno znamko Goat Story. Kot je poudaril, nam globalizacija omogoča, da poiščemo svojo nišo. »Treba je znati izstopati in biti drugačen.«

 

S svojimi izdelki, kot so steklenica za vodo EQUA, kavna skodelica GOAT MUG in pametni kavni instrument GINA, za katere so v okviru treh Kickstarter kampanj pridobili več kot milijon evrov, ne ciljajo na širšo množico, izpostavlja ustanovitelj in direktor podjetja ZKOTZ, ki stoji za blagovno znamko Goat Story, Anže Miklavec. »Podjetništvo je vsakdanje ustvarjanje novega,« je povedal mladi podjetnik in ob tem poudaril, da ni vse zabava, a je treba težave reševati sproti.

Svojo podjetniško pot je sicer pričel že v drugem razredu osnovne šole, ko je prodajal frače. V gimnaziji se je osredotočil na majice s potiski. V podjetništvu se je uril tudi preko organizacije zabav, a je bila od nekdaj njegova želja, da dela zase. Prvi resnejši podjetniški poskusi so se vrteli okrog prehranskih dodatkov. Na trg pa je prodrl nato leta 2010 z blagovno znamko EQUA in stekleničko za vodo, leta 2014 so nato ustvarili blagovno znamko Goat Story v okviru katere je potekala viralna kampanja Goat mug. Takrat se je razvila tudi strast do kave in se je rojeval pametni kavni aparat GINA.

Vsak dan nove ideje in težave

»Vsak dan je treba najti idejo in premagati težavo. Začetek ni tako pomemben, pomembna je pot, vsakdanji trud in dobra ekipa. Nihče ne zmore vsega sam,« je prepričan sogovornik. Za svoje ideje pravi, da na začetku mogoče niso nič posebnega. »Tudi drugi proizvajajo stekleničke za vodo, vendar so naše najboljše.« Miklavec ob tem dodaja, da je razvijanje ideje, v katero mora verjeti celotna ekipa in  lansiranje izdelkov nenehno delo. Če želimo biti uspešni, moramo k delu vsakodnevno pristopiti s strastjo.

Ob tem dodaja, da je podjetništvo tek na dolge proge, pri čemer je dobra ekipa vodilo za uspeh. »Prav tako moraš stremeti k temu, da si vsak dan boljši.« In se ob vsem tem tudi zabavati. »Če uporabljamo izdelke, ki imajo več domišljije, je svet bolj zabaven,« meni.  In kakšna je nagrada za njihov trud? »To so stranke, ki cenijo drugačen izdelek.«

Pomembna vizija in vsakodnevno delo

Miklavec meni, da je vsaka nova tehnologija kot religija, v katero vsi verjamemo, tudi če je ne razumemo povsem. V njegovem podjetju na nove tehnologije sicer ne gledajo s trendovskega vidika, temveč predvsem z uporabniškega. Miklavec je namreč prepričan, da je treba razviti novo tehnologijo z vidika uporabniške izkušnje in ne obratno. Prav tako je dandanes na trgu le malo inovacij, ki bi bile povsem nove. Na koncu pa je vse odvisno od marketinga.

Zase pravi, da je optimist, in da gre z glavo skozi zid. »Ljudje, ki vidijo probleme že na začetku, ne morejo biti podjetniki.« Težave premaguješ sproti, eno po eno. Prav tako po njegovem prepričanju ni najpomembnejša začetna ideja. »Pomembna sta vizija in vsakodnevno delo.«

 

           

Podjetnik Anže Miklavec (levo) in ABC-jev moderator Milan Lazarević (desno) na septembrskem 
INNOtalksu; Foto: Siniša Kanižaj, ABC pospeševalnik

 

Biti najboljši

Danes ga pri snovanju in razvijanju novih idej obkroža 25-članska ekipa, vsakoletni dobiček je za 50 odstotkov višji. Kot je še povedal za naš časopis, želijo na dolgi rok z izdelki in storitvami spreminjati svet. »Upamo, da ljudje prepoznajo naš trud in iskrenost v naših izdelkih in storitvah.«

Ob tem poudarja, da se v teh letih trg ni toliko spremenil, kot so se sami kanali komuniciranja. Pri čemer sta iskrenost in transparentnost po njegovih besedah glavni vodili pri komuniciranju s potrošniki. Ob tem poudarja, da ne ločujejo stranke po narodnosti. »Za nas je en sam potrošnik, saj delujemo globalno.« O globalizaciji sicer meni, da je po eni strani strašljiva, po drugi pa nam omogoča, da najdemo svojo tržno nišo. »Danes je drago pridobiti stranke, ne narediti tehnologijo.«

Dober izdelek potrebuje dober marketing!

Če imaš dober izdelek oziroma storitev in dober marketing, se stvari odvijajo same od sebe. Tako je Goat mug najbolje prodajan na azijskih trgih, kjer nimajo nobenega marketinga. Kar zadeva proizvodnjo samih izdelkov, so z njo začeli na Kitajskem, saj si malo podjetje ne more privoščiti proizvodnje v Evropi. A so zdaj veliko večine proizvodnje (za stekleničke) preselili v Evropo (Avstrija, Češka, Slovenija), Goat mug pa se v celoti proizvaja na Kitajskem, saj ga tam, kot že omenjeno, tudi največ prodajo.

Blagovne znamke, ki jih danes razvijajo – trenutno z največjo strastjo do kave – bodo čez dve leti popolnoma drugačne, je vizionarski Miklavec. Njihov cilj? »Želimo biti globalno najboljši.«